Rodzaje naczep w ciężarówkach

Na transport ciężarowy składają się przede wszystkim tiry i ciężarówki, które przewożą różnego rodzaju ładunki. Dzieje się to z wykorzystaniem przyczep i naczep, w których można odpowiednio zabezpieczyć przewożony towar. Obecnie na rynku oferuje się różnego rodzaju naczepy, które warto dopasować do ciągnika siodłowego tak, aby zagwarantować optymalne warunki dla przewożonego towaru.

Jak wiadomo naczepa jest pojazdem, ale nie wyposażonym we własny silnik, tylko ciągniętym przez inny pojazd. Producenci produkują różne rodzaje naczep przede wszystkim zależnie od funkcji, jakie mają spełniać i przewożonego ładunku. Podstawową funkcją jest oczywiście przewożenie załadunku, a ten może być naprawdę różny. Standardowym rodzajem naczepy jest ta uniwersalna, czyli skrzyniowo-plandekowa. Jest ona przeznaczona do transportowania towarów odpornych na różnicę temperatur. Przeciwieństwem takich naczep są te, które służą do przewożenia ładunku, jaki musi być utrzymywany w stałej temperaturze – czyli tak zwane izotermy oraz takiego, który wymaga przede wszystkim niskiej temperatury, a tą rolę spełniają naczepy-chłodnie. W takich pojazdach transportowane są na przykład owoce, czy konkretne produkty spożywcze.

Rzeczy w sypkiej postaci, jak na przykład piasek, czy węgiel, przewozi się na specjalnych naczepach typu wywrotki, które umożliwiają jednocześnie łatwe ich wyładowanie w terenie. Produkty również sypkie, ale raczej przeznaczone do spożycia, takie jak chociażby mąka czy cukier, są z kolei przewożone w cylindrycznych silosach. Podobną budowę mają naczepy-cysterny, które służą przede wszystkim do transportowania różnego rodzaju cieczy. Produkowane są również naczepy, które służą do przewożenia tylko konkretnych materiałów, jak na przykład szkła czy betonu. W sprzedaży oferowane są także pojazdy, które służą do przewozu ciężkich pojazdów czy kontenerów, umożliwiające zarówno odpowiedni ich załadunek, jak i rozładunek. Jak więc widać rodzajów naczep jest sporo i zakup najlepszego pojazdu warto zacząć od przeanalizowania tego, co głównie będziemy w nim transportować.

.